Hagudi Alu ehitusprojekt

Klient: Rail Baltic Estonia OÜ
Valmimise aasta: 2027

HAGUDI-ALU EHITUSPROJEKTI ÜLEVAADE

Tariston AS on jätkamas ehitustöödega Raplamaal Hagudi-Alu vahelisel lõigul. Projekti eesmärk on rajada raudtee muldkeha ja rajatised, mis ühendavad Eesti Euroopa raudteevõrguga. Lõigu kogupikkus on ca 7 km ning see hõlmab nelja eri rajatise ehitust. Projekti käigus rajatakse kaks loomatunnelit, üks kergliiklustunnel ning rabaplaat, mis läbib Hagudi raba. Tööde kavandatav lõpp on 2027. aasta sügisel.

„Raadamistööd on tänaseks lõpetatud ja trassikoridor puhastatud. Kasvupinnas on terve lõigu ulatuses 99% eemaldatud. Lisaks teostatakse pae piikamistöid Kuku (Hagudi-Kodila) viadukti ja Seli-Koigi-Alu maanteeviadukti juures. Piigatava paematerjali maht on ca 50 000 m³, millest ca 20 000 m³ on hetkel juba piigatud ja purustatud,“ kommenteerib Tariston AS projektijuht Madis Saadik.

Väljakaevetöid on seni tehtud minimaalselt, paljandatud on ainult piikamiseks vajalikke alasid. Raba lõunapoolsesse otsa loodi ajutine tee kuni rabaplaadi alguseni, kuhu omakorda ehitatakse hetkel ka palkteed vaiade rajamiseks.

KAVANDATAVAD TÖÖD 2025. AASTAL

  • Tulevase raudtee muldkeha väljaehituse alustamine
  • Kaljupinnase piikamine ja purustamine
  • Olemasoleva pinnase väljakaeve vastavalt projektile
  • Hooldus- ja juurdepääsuteede ehitus
  • Loomatunnelite ehitus mõlemale poole raba
  • Karptruupide ehitus
  • Maaparandussüsteemide väljaehitus
  • Rabaplaadi ehitus Hagudi rabasse

EELSEISVAD TÖÖD

Üheks olulisemaks ja erilisemaks tööks on Hagudi rabaplaadi ehitus, mis toob endaga kaasa mitmeid huvitavaid väljakutseid. „Tänaseks oleme jõudnud nii kaugele, et käib palktee ehitus ning vaiade süvistamine rabasse. Kui kõik sujub plaanipäraselt, siis alustame mai teises pooles vaiade betoneerimise ja rabaplaadi enda ehitusega,“ ütles Saadik.

  1. aasta kevadel alustatakse raudtee muldkeha ehitusega ja seoses sellega ka suuremahulise materjali veoga objektile.

Hagudi-Alu lõigule on planeeritud 17 karptruupi ja 2 loomatunnelit rabaäärtesse. Selle aasta suvel alustatakse karptruupide ehitust, et tekitada loomadele läbipääsud läbi raudtee muldkeha. Suve alguses alustatakse ka Põhja-Hagudi ja Lõuna-Hagudi loomatunnelite ehitusega.

„Ehitaja püsib töödega ajagraafikus ja püüab võimalikult vähe häirida kohalike inimeste ja ettevõtete argielu“, sõnab tellija esindaja Arto Lille.

METSAELUST

Põhja-Hagudi loomatunneli vahetus läheduses, raudtee koridorist väljas, asub mägra elukoht. „Mägra kodu jälgimiseks paigaldasime rajakaamera. Mägral käib üllatavalt palju külalisi, oleme lisaks mägrale saanud pildile veel ilvese, rebaseid ja kitsi“ märkis projektijuht.

KOOSTÖÖ KOHALIKE ELANIKEGA

„Taristoni esindajad kohtusid kogukonnaga enne ehitustööde algust ja tutvustasid projekti, mille järgi ehitamine toimuma hakkab. Kohtumisel said elanikud oma küsimusi esitada ehitamisega kaasnevate mõjude kohta. Kõige suuremaks murekohaks on kohalike teede seisund. Seda lubas ehitaja jälgida ja augud koheselt parandada. Kohtumisest jäi kogukonnale teadmine, et ehitaja arvestab kohalike elanike ja loodusega ning probleemide tekkimise korral on võimalik pöörduda otse töövõtja poole. See teadmine annab kindlustunde,“ ütles Hagudi külavanem Piret Laur.

EHITUSAEGNE LIIKLUSKORRALDUS

Raudteetrassile ligipääsu tagamiseks on valitud optimaalseimad marsruudid, mida mööda hakkab toimuma transport objektile. Kooskõlastatud veoteeks valitud marsruut väldib suuri asulaid ja püüab kohalikke elanikke võimalikult vähe häirida. Veoteedele paigaldatakse vajalikud liiklusmärgid ja suunaviidad ning vastavalt vajadusele teostatakse hooldustöid ja tolmutõrjet. Mahukamaid vedusid on oodata alates 2025. aasta maist, mille eel taastame ja vajadusel parandame ka teekatte enne vedude algust.

Rail Baltica raudteetrassi ja rajatiste ehitus on suuremahuline ettevõtmine, millel on märkimisväärne mõju paljude inimeste igapäevaelule. Mõistame, et ehitustööd võivad põhjustada ebamugavusi ning palume kohalike elanike mõistvat suhtumist. Teeme endast oleneva, et häiringuid minimeerida.

Transpordiks kasutatavad riigiteed

Transpordiks kasutatavad kohalike omavalitsuste teed

LIIKLUSOHUTUS

Ehitustööde käigus suureneb piirkonnas sõiduautode ja suuremõõtmeliste veoautode liiklus. Meie ülesanne on tagada, et veoautode juhid oleksid kitsastel teedel ettevaatlikud ning arvestaksid kohalike elanike liikumisvajadustega. Ehituse ajal peavad kõik liiklejad, sealhulgas kohalikud elanikud olema tähelepanelikud ning valima sobiva sõidukiiruse ja marsruudi. Veoteede marsruut märgistatakse vastavalt ning vajadusel kehtestame piirkiiruse, et tagada liikluse sujuvus ja ohutus.

Hagudi-Alu põhitrassi ehitust või liikluskorraldust puudutavate küsimuste korral palume ühendust võtta:

Madis Saadik
Projektijuht